29 januar 2013

Her en dag møtte jeg et menneske,
det mennesket gjorde ting jeg tenkte var teit og ikke passet seg....

MEN 

jeg tolket menneskets handlinger inn i min hverdag og i mitt tanke sett
- ikke rart at det mannesket gjorde noe som ikke passet seg i "min" verden...

dette førte videre igjen til at jeg  begynte og tenke...

Hvor ofte hører man ikke:
  "Skjønner ikke hvorfor hun gjør det og det"
  " Han er bare så kort tenkt"
  " De er ikke slik"

.........å MANGE andre argmentasjoner for at mennesker vi kjenner eller ikke kjenner gjør noe/er noe/sier noe feil......

Det provoserer meg! Vi har ikke lov til å tolke og lage en histore om andre mennsker og gi de grunner for hva de gjør og hvorfor de gjør det!

En annen grunn til at jeg ble obs på slike situasjoner, var fordi jeg ble konfrotert med at "jeg aldri hadde lyst til å være med på hobby samling, eller at jeg ikke ville være sammen med dem"
.... at jeg ALDRI hadde LYST? eller
..... at jeg IKKE ville være sammen med dem?

- tid hadde jeg sagt det?
              ALDRI

Slike konklusjoner hadde blitt til mellom at mennesker pratet om meg og laget en konklusjon på hvorfor jeg ikke var der....

Grunnen for at jeg IKKE var der var at den ene gangen hadde jeg omgangsyka og den andre gangen var jeg på skolen til klokken 5, styremøte fra klokken 6, og var hjemme igjen klokken 23.30.

- si meg, hvordan jeg skulle ha fått det til?

- Lurer på hva som hadde blitt sagt om meg hvis jeg hadde kommet med sykdommen....

Dette her dreide seg om en ting,
men hvor ofte er man ikke i den situasjonen hvor enten du eller noen andre sier noe om noen andre som IKKE de det gjelder har sagt eller bekreftet?

Vi møter det vær dag, så vær så snill- TENK deg LITT om.

Du vet faktisk ikke hva naboen, bestevennen din, kona/ektemannen din tenker- 
ERGO tolkning er ikke fasiten, det er heller en påstand du kommer med.

Er påstanden sann?
Er det riktig av deg å anta og begrunne på andres vegne, som ofte fører dem i et negativt lys?

Folk gjør garantert det om deg også - SÅ hvordan vil du forholde deg til denne sannheten?



Ingen kommentarer: