06 januar 2011

Hverdagsengler

Jeg har fått noen fine ord av et flott menneske igjen.
Å jeg tar selvfølgelig oppmuntringsord og visdomsord inn i min livssituasjon!
Jeg vet ikke hvem som er skribenten for ordene, men fine er de allikevel!
Slik høres den ut;

Hverdagsengel
Hverdagsengel går ved din side med små varsomme skritt
Lytter og tar seg tid,
ser og er tilgjengelig.
En hverdagsengel fordømmer ikke,
men viser omsorg og er nær.
En hverdagsengel ha visdom.
Den innvanderer ikke,
men støtter og utfordrer på samme tid.
Den overtar ikke rattet når du kjører deg fast,
men legger planker under hjulene så de får feste.
En hverdagsengel har humor,
er gledesspreder og jubler når du lykkes.
En hverdagsengel tåler dine tårer og er ikke redd for å vise sine egne
En hverdagsengel har trygg lagringsplass for betroelser,
helt fri for lekkasjer.
En hverdagsengel opperer i det stille og etterlater seg ikke stor spor i terrenget!!!
MEN.....et tynt gull støv observeres på grusen når den har passert!!

Jeg har virkelig MANGE hverdagsengler i mitt liv!
Håper virkelig at jeg også kan være en hverdagsengel i andre sitt liv!

Ingen kommentarer: